Több mint egy évnyi teljes csönd után végre új részletek érkeztek az eredeti 2009-es Steins;Gate újrakiadásáról, a Steins;Gate Re:Boot-ról. Mint a többi vizuális regényt ebben a legendás sorozatban, ezt is a MAGES és a COLOPL fejleszti. A játékot még 2024 októberében jelentették be, a Steins;Gate One World élő eseményen melyet a sorozat 15. évfordulója alkalmából rendeztek meg. A kiadó ekkoriban azt is megosztotta, hogy még 2025-ben ki szeretnék adni a játékot, ám a bejelentés óta semmilyen konkrét információt nem osztottak meg. Most egy évvel később megtört a csend.
A COLOPL 2025-ös pénzügyi jelentéseiből korábban már sikerült a fanoknak kiszedni pár érdekes információt. Itt a cég még azt jelezte, hogy a Re:Boot megjelenését legkésőbb 2025 szeptemberének végéig szeretnék megejteni, viszont most októberben már tudhatjuk, hogy ez nem történt meg. A MAGES jellemzően három-négy hónappal a tényleges megjelenés előtt már elkezdi a játékai hírdetését, így a már egy ideje lehetett sejteni, hogy a projekt nem fog 2025-ben napvilágot látni, viszont hivatalos halasztásról cikkünk írásakor még nem érkezett semmilyen információ.
Október 24-én viszont új hírekkel szolgáltak a rajongók számára ugyanis bejelentették, hogy a Steins;Gate Re:Boot hivatalosan bemutatásra fog kerülni a WePlay & ZFX 2025 Expo rendezvényen, amelyet Sanghajban tartanak november 22. és 23. között.
"Az expo Kína egyik legnagyobb szórakoztatóipari eseménye, amely a játékipart, a technológiát és a popkultúrát ünnepli, és híres arról, hogy nagy nemzetközi és független játékok bemutatóinak ad otthont." -írja a kirikiribasara.com

Forrás: WePlay & ZFX 2025 Expo
Az eseményen jelen lesz Kanako Itou, a Steins;Gate sorozat ikonikus énekesnője, valamint a játék producerei és írói is, akik között feltehetően Tatsuya Matsubara és Naotaka Hayashi is ott lesznek. Az, hogy a bemutatót nem Japánban, hanem Kínában tartják, erősen utal arra, hogy a fejlesztők most nemcsak a japán, hanem a nemzetközi piacot is célba vették.
Mindez pedig összefügghet azzal, hogy a Re:Boot valószínűleg többnyelvű, szimultán megjelenést kap. A források szerint a játék kínai lokalizációt is kaphat, sőt, akár mandarin szinkron is készülhet hozzá. Ha mindez igaz, a játék egyszerre jelenik meg japán, kínai és angol nyelven, a Science Adventure sorozat történetében az első ilyen eset lenne. Ez részben megmagyarázhatja a fejlesztés hosszú idejét is.
A rajongók körében felmerült, hogy az angol fordításon ismét Andrew Hodgson (Steiner) dolgozhat, aki korábban az Anonymous;Code és a Steins;Gate lokalizációját készítette. Nem kizárt, hogy vele együtt H. Anthony Israel (Blick Winkel) is visszatér, aki az eredeti Steins;Gate hivatalos fordítását vezette.
Sokak szerint a játék angol szinkront is kaphat, hasonlóan az Anonymous;Code-hoz. A Steins;Gate a MAGES legnagyobb sikerű címe, és ha van játék, amely megérdemli a teljes nemzetközi szinkront, akkor az ez. Egy ilyen lépés nemcsak a régi rajongókat, hanem azokat is bevonhatná, akik eddig csak az anime szinkronos változatát ismerték.
A várakozás hosszát az is indokolhatja, hogy a Re:Boot talán nem is egy egyszerű remake lesz. Egyre több rajongói teória szerint a játék nem a Steins;Gate Elite 2.0-féle újrakiadás lesz, hanem egy sokkal mélyebb, akár meta-folytatás jellegű projekt, amely a Science Adventure univerzum új korszakát nyithatja meg. Az Anonymous;Code eseményei miatt gondolják ennyien, hogy lesz valami plusz csavar a játékban. Ha ez igaz, akkor a hosszú fejlesztési idő teljesen érthető.
Több mint három év telt el az utolsó Science Adventure játék, az Anonymous;Code megjelenése óta. A rajongók most ismét reménykedhetnek abban, hogy a Re:Boot visszahozza azt a különleges hangulatot, ami annak idején a Steins;Gate-et az egyik leglegendásabb játékává tette. Bár a megjelenés továbbra sem biztos, a novemberi WePlay Expo új mérföldkő lehet a projekt történetében, és talán először láthatjuk a játékot is a vizuálokon kívül.
A híreket részletesen összefoglaló videó:
Források: kirikiribasara.com, Bassman Reviews




